Hvordan bli en skole med mange intelligenser

av (forfatter) og Mette K. Ofstad (oversetter).

Abstrakt 2007 Heftet

Boka gir en innføring i teorien om de mange intelligenser og hvordan en kan innføre denne teorien på en skole med vellykket resultat. Forfatteren, som er skoleleder og har praktisert teorien om de mange intelligenser i en amerikansk grunnskole i over ti år, beskriver implementeringsarbeidet syv faser, og positive endringstiltak både overfor et samlet kollegium, den enkelte lærer, elever og foreldre. Boka er beregnet på lærere og ledere i norske skoler og fungerer som et verktøy for iverksetting av mange intelligenser-teorien spesielt og implementeringsarbeid generelt. Har litteraturliste og register.

Forlag Abstrakt

Utgivelsesår 2007