Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Hva gjør du som mor, far, lærer eller førskolelærer hvis du får eller jobber med et hørselshemmet barn? Hvordan lærer et menneske uten hørsel å snakke? Denne boka tar for seg dette området i pedagogikken. Boka kan leses av alle som kommer i kontakt med hørselshemmede barn. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hva gjør du som mor, far, lærer eller førskolelærer hvis du får eller jobber med et hørselshemmet barn? Hvordan lærer et menneske uten hørsel å snakke? Denne boka tar for seg dette vanskelige området i pedagogikken på en varm, nær og innsiktsfull måte.
I møte mellom fireårige Anne og forfatteren Grete Hoffmann får vi et spennende innblikk i hvor vanskelig kommunikasjon er når man ikke hører. Hvordan skal man tenke i en slik opplæringssituasjon? Forfatteren forteller om Anne og andre barn hun har hatt på fanget, og skildrer hvordan hun har lokket språket . verbalt eller ikke-verbalt . frem. Hoffmann deler noe verdifullt med oss!
Hvert barn sitt språk er et svært nyttig og oversiktlig produkt av forfatterens mangeårige arbeid og verdifulle erfaringer med hørselshemmede. Vi blir kjent med barna, vi lærer struktur og treningsprogram, vi er i barnehagen, og vi er med pedagogen på jobb.
Denne boka kan leses av alle som kommer i kontakt med hørselshemmede barn. Det kan være foreldre, førskolelærere, lærere, assistenter, helsepersonell.
Forlag Kommuneforlaget
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788244608107
EAN 9788244608107
Språk Bokmål
Sider 58
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket