Hver sin lyst

av (forfatter) og Guri Schanke (oppleser).

Cappelen Damm 2024 Lydfil

Den spennende oppfølgeren til California-trioen. Synnøve har blitt igjen i USA for å gifte seg med professoren. Nå står Dea og Anne-Marie på dekket på amerikabåten som er på vei inn Oslofjorden. Det fantastiske året i California er omme. Erik står på land og venter på Anne-Marie. Et nytt eventyr venter henne - hun reiser videre til Elverum. For Dea ser fremtiden mer usikker ut. Amerikaoppholdet har vært fantastisk. For Dea venter kontorpost i Oslo, hybelliv og en uviss framtid. Faren hennes er dødssyk, og Dea føler seg alene i byen. Men hun har vilje og mot, og sterkt inspirert av sin banebrytende mor, som har vært yrkeskvinne og foregangskvinne så lenge Dea kan huske, makter hun sakte, men sikkert å stable på beina et rikt og spennende liv. Tilfeldighetene vil det slik at Dea blir bedt om å skrive for en lagsavis. Til å begynne med skriver hun artikler om erfaringene sine fra USA. Men det går ikke lenge før det sterke sosiale engasjementet hennes kommer til uttrykk i artikkelen hun skriver. Livet hennes får et nytt innhold og en annen mening etter hvert som hun involverer seg i kampen for å utjevne forskjellene i samfunnet. Og midt opp i alt dette møter hun Arne ... Hver sin lyst er en ungpikeroman fra 1950 om et Norge i en brytningstid, kvinnroller i endring og ulike livsvalg og forutsetninger.

Utgivelsesår 2024

Format Lydfil