Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Med kunnskapsløftet LK06 har det kommet et krav om at alle elever skal kunne uttrykke seg muntlig i matematikkfaget. Språklig samhandling står derfor sentralt når elever og lærer sammen skal skape mening i faget. Denne boken viser hvordan denne samhandlingen kan foregå for at elevene skal kunne oppleve mestring i matematikk, og den tar utgangspunkt i elevenes eget matematikkspråk. Bokens målgruppe er lærerstudenter og lærere som underviser i grunnskolen. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Med kunnskapsløftet LK06 har det kommet et krav om at alle elever skal kunne uttrykke seg muntlig i matematikkfaget. Språklig samhandling står derfor sentralt når elever og lærer sammen skal skape mening i faget. Denne boken viser hvordan denne samhandlingen kan foregå for at elevene skal kunne oppleve mestring i matematikk, og den tar utgangspunkt i elevenes eget matematikkspråk. Bokens målgruppe er lærerstudenter og lærere som underviser i grunnskolen. Har litteraturliste og register.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788215011950
EAN 9788215011950
Språk Bokmål
Sider 162
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket