Hvem får ordet og hvem har svaret?

om elevmedvirkning i matematikkundervisningen

av (forfatter).

Universitetsforlaget 2009 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Med kunnskapsløftet LK06 har det kommet et krav om at alle elever skal kunne uttrykke seg muntlig i matematikkfaget. Språklig samhandling står derfor sentralt når elever og lærer sammen skal skape mening i faget. Denne boken viser hvordan denne samhandlingen kan foregå for at elevene skal kunne oppleve mestring i matematikk, og den tar utgangspunkt i elevenes eget matematikkspråk. Bokens målgruppe er lærerstudenter og lærere som underviser i grunnskolen. Har litteraturliste og register.

Omtale fra forlaget

Med kunnskapsløftet LK06 har det kommet et krav om at alle elever skal kunne uttrykke seg muntlig i matematikkfaget. Språklig samhandling står derfor sentralt når elever og lærer sammen skal skape mening i faget. Denne boken viser hvordan denne samhandlingen kan foregå for at elevene skal kunne oppleve mestring i matematikk, og den tar utgangspunkt i elevenes eget matematikkspråk. Bokens målgruppe er lærerstudenter og lærere som underviser i grunnskolen. Har litteraturliste og register.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2009

Format Heftet

ISBN13 9788215011950

EAN 9788215011950

Språk Bokmål

Sider 162

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket