Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken analyserer hvordan medienes målsettinger kommer til uttrykk i materiale fra 15 norske medieinstitusjoner og i offentlige dokumenter fra årene 1982-96. I tillegg drøfter forfatterne etiske kriterier for hvordan mediene kan oppfylle Redaktør-plakatens ord om å "tjene samfunnet". Framstillingen avsluttes med et utkast til en sosialetisk "plakat" for norske nyhetsmedier. Beregnet på studenter og lærere i journalist- og medieutdanning, eiere av medieinstitusjoner, ansatte i aviser, radio og fjernsyn. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken analyserer hvordan medienes målsettinger kommer til uttrykk i materiale fra 15 norske medieinstitusjoner og i offentlige dokumenter fra årene 1982-96. I tillegg drøfter forfatterne etiske kriterier for hvordan mediene kan oppfylle Redaktør-plakatens ord om å "tjene samfunnet". Framstillingen avsluttes med et utkast til en sosialetisk "plakat" for norske nyhetsmedier. Beregnet på studenter og lærere i journalist- og medieutdanning, eiere av medieinstitusjoner, ansatte i aviser, radio og fjernsyn. Med litteraturliste.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788200128939
EAN 9788200128939
Språk Bokmål
Sider 142
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket