Hva sa klienten?

retorikken i barnevernets journaler

av (forfatter).

Cappelen Damm akademisk 2007 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Det å produsere tekst – rapporter, journaler og saksframlegg – er en viktig del av barnevernets arbeid. De tekstene saksbehandlere produserer, har stor betydning; en formulering i en barnevernsjournal kan påvirke et menneskes liv. Større oppmerksomhet i omgangen med språket kan derfor danne grunnlag for bedre arbeidsmetoder og sikre klientens tillit til saksbehandleren. Lesning av journaler bør reise fundamentale spørsmål om barnevernets virksomhet: Er språket i samsvar med det bildet barnevernet ønsker å skape av seg selv? Bidrar språket til å skape det forholdet man ønsker mellom saksbehandler og klient? Med denne boka ønsker forfatteren å gi saksbehandlere i barnevernet et verktøy til å lese egne og andres journaler kritisk. Boka er først og fremst skrevet for studenter i barnevernspedagogikk og sosialt arbeid, men kan leses med utbytte også av praktikere, forskere og andre med interesse for språkets betydning i barnevern og forvaltning.

Bokdetaljer

Forlag Cappelen Damm akademisk

Utgivelsesår 2007

Format Heftet

ISBN13 9788202249694

EAN 9788202249694

Språk Bokmål

Sider 132

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket