Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka setter inkluderingsbegrepet fra L97 i sammenheng med både internasjonal og nasjonal utvikling mot en skole som kan gi tilpasset opplæring innenfor et sosialt, kulturelt og faglig fellesskap der alle elever kan finne sin plass. Boka analyserer forståelsen av inkludering i forhold til 1980-årenes radikale inkluderingsbegrep i USA og UNESCOs mer moderate Salamancaerklæring. Videre sees inkludering i forhold til innarbeidede norske begreper som enhetsskole, spesialundervisning, integrering, normalisering, en skole for alle og tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka setter inkluderingsbegrepet fra L97 i sammenheng med både internasjonal og nasjonal utvikling mot en skole som kan gi tilpasset opplæring innenfor et sosialt, kulturelt og faglig fellesskap der alle elever kan finne sin plass. Boka analyserer forståelsen av inkludering i forhold til 1980-årenes radikale inkluderingsbegrep i USA og UNESCOs mer moderate Salamancaerklæring. Videre sees inkludering i forhold til innarbeidede norske begreper som enhetsskole, spesialundervisning, integrering, normalisering, en skole for alle og tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
Forlag Norges forskningsråd Oplandske bokforlag
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788275181112
EAN 9788275181112
Språk Bokmål
Sider 107
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket