Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken tar for seg ulike temaer og aspekter innenfor pedagogisk filosofi og historie. Artiklene spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog. Med litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Mens mye pedagogisk forskning i dag henter sin legitimitet ved å være praksisrelevant og nytteorientert, henter humaniorastudiene sin legitimitet ved sin egenverdi, ved sin betydning for faglig identitet og akademisk dannelse, og ved sin funksjon som redskap for kritisk tenkning, skråblikk og overraskende vendinger. Den foreliggende buketten av artikler spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat - bestående av måling, kartlegging, læringsutbytte, effektivitet, etc. - via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog.
Forlag Abstrakt
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788279353065
EAN 9788279353065
Språk Bokmål
Sider 229
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket