Hold hesten frisk

forebygging og behandling av sykdommer

av (forfatter) og Bernt Green (forfatter).

Damm 2001 Innbundet

Boken er et referanseverk i forebygging og behandling av sykdommer og skader som hester kan bli utsatt for. Boken gir veiledning i å tolke symptomer, foreta undersøkelser og behandle hesten. Den inneholder også opplysninger om norsk regelverk, norske behandlingsmetoder og medisiner som er tilgjengelige i Norge. Boka er et verktøy i hestefagutdannelse og for alle som arbeider med hester eller har hest som hobby: Hesteeiere, hestepassere, veterinærer, hovslagene, ryttere, kusker og andre hesteentusiaster. Har stikkordregister.

HOLD HESTEN FRISK
Hold hesten frisk er et referanseverk i forebygging og behandling av sykdommer og skader som hesten kan bli utsatt for. Boka gir konkret veiledning i å tolke symptomer, foreta undersøkelser og behandle hesten, og den instruktive teksten er ledsaget av 300 detaljerte illustrasjoner. Den inneholder også opplysninger om norsk regelverk, norske behandlingsmetoder og medisiner som er tilgjengelig i Norge.
Boka er et nyttig verktøy i hestefagutdannelse og for alle som arbeider med hester eller har hest som hobby: Hesteeiere, hestepassere, veterinærer, hovslagene, ryttere, kusker og andre hesteentusiaster. Boken er skrevet av professor Harry Pettersson og veterinær Bernt Green ved dyrehospitalet i Helsingborg. Begge forfatterne har mangeårig kompetanse i hestesykdommer. Lisbeth Rannem, universitetslektor ved veterinærhøyskolen, har tilrettelagt boka for norske forhold.
Anatomi . bedekning . drektighet . føll . for . stall- hover . smittsomme sykdommer . sår . misdannelser . parasitter . hudsykdommer - fordøyelse . kastrering . øye- og øreplager . doping . salg . kjøp - forsikring

Forlag Damm

Utgivelsesår 2001