Hjemmet - slik det var!

1974 - 1976

utvalgt og kommentert innhold fra Norges viktigste ukeblad

av (redaktør).

Egmont Publishing 2015 Innbundet

Hjemmet - slik det var!
1974-1976: utvalgt og kommentert innhold fra Norges viktigste ukeblad
Bokserie med utvalgt stoff fra Norges viktigste ukeblad. Ukebladet Hjemmet kom ut første gang i 1911, og er i dag landets desidert største ukeblad og fast lesestoff hos mer enn 100.000 trofaste kjøpere.
Bøkene inneholder høydepunkter, kommentert med fun facts og bakgrunnsstoff. Utvalget omfatter alt fra reportasjer og leserbrevspalter til oppskrifter, motestoff og annonser, presentert slik det så ut i bladet. En tidsreise tilbake til en tid som du ønsker å gjenoppleve eller vite mer om.
Denne boken har utvalg fra 1974-1976, tiden for kvinneår og forbud mot tobakksreklame. I kongestoffet har Sonja inntatt tronen, som kvinneforbilde og moteikon. Kjendisene teller norske ryper som Inger Lise Rypdahl og Julie Ege, men samtidig dukker det opp en ny type reportasjer
om tømmerhogger-Anna fra Odalen og einstøinger på øde plasser, intervjuet av Dagfinn Grønoset. Helsestoffet har gjort sitt inntog, og Hjemmet presenterte både psykologiske betraktninger av Dr. Borg og egne slankesider. Noveller, tegneserier, boligsider og oppskrifter
alt blir vist slik det stod i bladet, inkludert Vet De det? med de legendariske ord .De har vel ikke kikket?"

Forlag Egmont Publishing

Utgivelsesår 2015