Hjemmelaget barnemat

for barn fra fire måneder til fem år

av (forfatter) og Rob Veldhuis (illustratør).

Communicatio forl. 2013 Innbundet

Et nybrottsarbeid: Mesterkokken Mikael Forselius' rikt illustrerte bok "Hjemmelaget barnemat", med 60 konkrete oppskrifter for barn i aldersspennet mellom fire måneder og fem år. En slik gjennomarbeidet bok om dette temaet finnes ikke på norsk tidligere, og Forselius har brukt egne erfaringer som pappa for en adoptert datter fra Sør-Afrika som utgangspunkt for utformingen av oppskriftene. Felles for rettene er at maten lages fra bunnen av, basert på gode og næringsrike råvarer. Forselius har aldri vært glad i den industrialiserte barnematen på glass eller tube, og boken kan leses som et alternativ til den. Oppskriftene er samtidig tilrettelagt for en travel småbarnsfamiliehverdag
de skal være mulig å håndtere i en livsfase der mange føler at de aldri har nok tid. Boken er gjennomillustrert med fotografier av den internasjonalt anerkjente matfotografen Rob Veldhuis.

Forlag Communicatio forl.

Utgivelsesår 2013