Hjemmearbeideres erstatningsrettslige vern

Gyldendal akademisk 2002 Heftet

Boka omhandler hjemmearbeideres formelle og reelle erstatningsresslige vern etter personskade. Det gis en oversiktelig fremstilling av de erstatningsrettslige grunnvilkårene, samt en utdypende fremstilling av rettsreglene om utmåling av erstatning for tapt hjemmearbeidsevne. Har litteraturliste.

Denne boka omhandler hjemmearbeideres formelle og reelle erstatningsressligevern etter personskade. Her gis det en oversiktlig fremstilling av de erstatningsrettslige grunnvilkårene, samt en utdypende fremstilling av rettsreglene om utmåling av erstatning for tapt hjemmearbeidsevne. Blant temaene i boka er: Hvilke arbeidsoppgaver som anses som "arbeid i heimen". Hvordan tapt hjemmearbeidsevne skal verdsettes. Tapsberegningsplikt. Samordning med offentlige ytelser og tapsperiodens lengde. Særskilte problemer ved ulike typer standardiserte erstatningsoppgjør. Kartlegging og vurdering av de ulike sidene ved hjemmearbeideres reelle erstatningsvern.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2002