Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken tar for seg hvordan historiefaget formidles, hvilken historietolkning som formidles og dannelsesidealet bak historieundervisningen i den danske folkeskole og på gymnasiastnivå. Boken er delt i tre deler; én som tar for seg historiebøkenes gjennomslagskraft, én som tar for seg framstillingen av okkupasjonstiden i folkeskolens historiebøker, og én som ser på framstilingen av vikingetiden på gymnasiastnivå. Har litteraturlister og sammendrag på engelsk.
Omtale fra forlaget
Boken tar for seg hvordan historiefaget formidles, hvilken historietolkning som formidles og dannelsesidealet bak historieundervisningen i den danske folkeskole og på gymnasiastnivå. Boken er delt i tre deler; én som tar for seg historiebøkenes gjennomslagskraft, én som tar for seg framstillingen av okkupasjonstiden i folkeskolens historiebøker, og én som ser på framstilingen av vikingetiden på gymnasiastnivå. Har litteraturlister og sammendrag på engelsk.
Forlag Roskilde universitetsforlag
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788778670281
EAN 9788778670281
Serie Humanistisk historieformidling (4)
Omtalt sted Danmark
Språk Dansk
Sider 266
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket