Omtale fra forlaget
Hvordan knyttes historie til nåtiden og fremtiden? Og hva er formålet med å knytte historie til nåtiden eller fremtiden?
I denne boka utvikler forfatteren en historiebevissthetsdidaktikk og presenterer en modell for historiebevissthet og historiebruk i skolen. Boka inneholder en rekke eksempler på undervisningsopplegg og viser hvordan læreren kan utvikle egen undervisning og vurdere elevenes historiebevissthet. Boka er basert på forfatterens forskning om hvordan skoleelever kan myndiggjøres, mestre egne liv og delta i samfunnet med historie.
For å utvikle historiebevissthet er det ikke nok med kunnskaper om og ferdigheter i historie. Elevene må også bevisstgjøres hvordan vi oppfatter forholdet mellom fortid, nåtid og fremtid og hvordan vi aktivt bruker historie. Boka gir lærere og lærerstudenter kunnskapen de trenger for å utvikle elevenes historiebevissthet i samsvar med Fagfornyelsen.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2023
Format E-bok
ISBN13 9788202794651
EAN 9788202794651
Språk Bokmål
Sider 77
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket