Himmelbrev

dikt til lindring i sorgen

av (redaktør) og Bjørg Thorhallsdottir (illustratør).

E. L'Abee-Lund 2009 Innbundet

Boken inneholder dikt som handler om sorg. Samlingen er ment som en trøst fra sørgende til sørgende som har mistet en av sine nærmeste.

DIKTSAMLING OM SORG Etter å ha mistet sin åtte dager gamle sønn Tobias, ønsket Eline L.Abée-Lund å gi ut en dikt-samling om sorg. Hun opplevde selv å finne støtte i gammel og ny poesi, og ville gjerne dele dette med andre sørgende. Sammen med kunstneren Bjørg Thorhallsdottir, som selv har opplevd å miste sin ektemann, har Eline nå kommet med antologien "Himmelbrev - dikt til lindring i sorgen". Boken er en vakker samling dikt og bilder som er laget med følelser og omtanke både for de vi har mistet og for de som er igjen. Med ord fra 70 kjente og ukjente forfattere og bilder fra Bjørg søker boken å gi lindring i sorgen til alle der ute som har mistet en nær. Antologien gis ut på eget forlag slik at en større del av inntekten kan brukes til å hjelpe andre mennesker i sorg. Dette gjennom å gi støtte til Landsforeningen uventet barnedød (LUB), som driver omfattende arbeid innenfor sorgforskning og sorgstøtte. "Himmelbrev" er å få tak i hos utvalgte bokhandlere, blomsterbutikker, kunstgallerier og støtteforeninger.

Forlag E. L'Abee-Lund

Utgivelsesår 2009