Himmel og Helvete

dikt

av (forfatter), Veronica Kristoffersen (forfatter) og Anngunn Flatebø Dårflot (illustratør).

Alpha forlag 2016 Innbundet

Anngunn Flatebø Dårflot og Veronica Kristoffersen, har sammen laget en dikt og bildebok, om hvordan det er å leve med en psykisk lidelse. Anngunn har tatt alle bildene i boka (hun er en ivrig hobbyfotograf), og Veronica har vært modellen.
Dette er en meget personlig og ærlig diktbok, som tar opp mange temaer, som det fortsatt er tabu å snakke om i dagens samfunn. Anngunn Flatebø Dårflot har en bipolar lidelse, og Veronica Kristoffersen har en post traumatisk stresslidelse (PTSD), så diktene er deres tanker, følelser og opplevelser rundt dette.
Boka gir en innsikt og forståelse for hvordan dette kan oppleves, og ikke minst, hvordan veien til bedring har vært.
Denne boka vil være nyttig for alle som er berørt av en psykisk lidelse, enten om man har det selv, er pårørende, eller arbeider med mennesker som har en psykisk lidelse.
Det finnes et håp, uansett hvor dårlig man er, så kan man klare å bygge seg opp igjen og ha et godt og fullverdig liv, til tross for at man lever med en psykisk lidelse, det er forfatternes erfaring.

Forlag Alpha forlag

Utgivelsesår 2016