Hestevett

hvordan får du det?

av (forfatter) og Bente Bang-Nilsen (illustratør).

Pegasus 2012 Innbundet

Boka gir ei innføring i de fleste sider ved hestehold og ridning, og tar for seg konkurranseformer, hobby- og turridning, trening og mønstring, utstyr og fôring, transport, skader og førstehjelp. Den gir tips for selve ridningen og for håndtering og hold av hesten. Boka er beregnet på både ryttere, foreldre og de som har egen hest uten fast trening.

Hestevett er skrevet for alle aldersgrupper og er særlig beregnet på de som ikke har profesjonell hjelp i hverdagen; både ryttere og foreldre, og de som har egen hest uten fast trening. Boken gir nyttige tips både for selve ridningen, men også for utstyr og håndtering og hold av hesten. Boken tar på en enkel og oversiktelig måte for seg blant annet ridningens historie i Norge og konkurranseformer, hobby- og turridning, trening og mønstring, ustyr og fôring, transport, skader og førstehjelp. Innhold og illustrasjoner gjør at Hestevett er spesielt godt egnet som en innføring i hestehold og ridningens kunst. Boken er illustrert med forfatterens egne foto. Dette er en revidert og innbundet utgave av den bestselgende førsteutgaven fra 2008. Bente Bang-Nilsen er bosatt i Moss og har mer enn 40 års erfaring med hest. Hun er utdannet lærer og rideinstruktør og har drevet eget ridesenter. Hun bidrar jevnlig med artikler til hestemagasiner og har utgitt fire hestebøker tidligere.

Forlag Pegasus

ISBN13 9788244200967