Helt Steen

en personlig beretning om et politisk liv

Damocles 2016 Innbundet

HELT STEEN - en personlig beretning om et politisk liv er boka som er noe langt mer enn en politisk biografi og dypere enn en historie om det politiske livet i Haugesund. Men bak brillene på nesen, det lilla silkeslipset, smiler han lunt eller lurt? Hvem er egentlig Petter Steen jr? Det store politiske talentet som kunne blitt statsråd, ordføreren som burde gått av etter Terra, ordføreren som ble borgermester eller Haugesunds største tilhenger og ambassadør? HELT STEEN - en personlig beretning om et politisk liv er en historie hvor de store politiske linjene krysser inn i nedturene, hvor barndommen går over i kjærligheten og hvor Haugesund og Steens skjebne sammenflettes til en historie. Det dirrer en spenning i Steens fortelling - det er en stemme som har mye usagt, som fortsatt har det politiske kruttet tørt - og som tviholder på et dyptpløyende engasjement. Petter Steen jr. tegner et bilde av en oppvekst, en barndom og et politisk liv som er både sammensatt, utleverende og ærlig - et bildet som er helt Steen.

"Petter Steen jr. er brutalt ærlig"

Bent Høie(H), Helseminister

Forlag Damocles