Helserevolusjonen kokeboka

den gode antiinflammatoriske maten

av (forfatter), Lisbeth Kristoffersen (oversetter) og Lennart Weibull (foto).

Bonnier norsk forlag 2024 Innbundet

OPPSKRIFTEN PÅ ET SUNT OG GODT LIV!

Vil du lage mat som både smaker deilig og samtidig er bra for helsen? I denne boken finner du oppskrifter på retter med rikelig av de beste antinflammatoriske ingrediensene - grønnsaker, gode proteiner, sunt fett, smaksrikt krydder og herlige sauser. Her finnes over 60 oppskrifter som passer den antiinflammatoriske livsstilen, holder blodsukkeret stabilt og fyller deg med energi. I boken finner du også en antiinflammatorisk matpyramide som gjør det enkelt å bygge sunne måltider. For deg som søker konkret veiledning har boken en matplanlegger for seks uker, med innkjøpslister til hver uke. Her er oppskrifter som er bra for helsen - men som aller mest handler om matglede og nytelse.
MARIA BORELIUS er en prisbelønt, svensk vitenskapsjournalist, biolog, podkastskaper og forfatter. Hun har tidligere utgitt boksuksessene Helserevolusjonen (2019), Bliss (2020) og 12 ukers program (2022). Hun elsker å stå over grytene, og samtidig skape balansert og sunn mat til familien og vennekretsen.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2024