Helsefremmende lederskap

slik leder de beste

av (forfatter), Rune Haugen (forfatter), Cathrine Finnema (illustratør) og David Keeping (illustratør).

Gyldendal akademisk 2011 Heftet

Denne boken handler om helsefremmende lederskap som fokuserer på lønnsomhet, fornøyde medarbeidere og tilfredse kunder. Den er praktisk orientert, og tar sikte på å gjøre prinsippene og rådene enkle å ta i bruk i din ledelse. Med litteraturliste.

En helnorsk og nytenkende bok for alle som Ã.nsker Ã.kt lÃ.nnsomhet, fornÃ.yde medarbeidere og tilfredse kunder gjennom helsefremmende lederskap.

Helsefremmende lederskap er ikke en ny metode, teknikk eller quick-fix fra utlandet. Dette er en praktisk orientert bok der prinsippene og rÃ¥dene kommer fra dagens ledere i norske bedrifter. Dette kan enkelt tas i bruk i egen daglige ledelse â.. «der dekket mÃ.ter veien».
Omtale:
«Boken setter sÃ.kelyset pÃ¥ ledelse pÃ¥ en annerledes og spennende mÃ¥te. Jeg har ikke sett noe lignende fÃ.r. Den har en innfallsvinkel som alle i nÃ.ringslivet bÃ.r ta innover seg, for i enhver bedrift ligger det en uforlÃ.st kraft som vil frigjÃ.res om man fÃ.lger rÃ¥dene som gis. Det er den «moderne kapitalismen» som her presenteres, og bedre ledelse er alfa og omega pÃ¥ veien mot morgendagens nÃ.ringsliv. Anbefales pÃ¥ det varmeste.»
Frank MÃ.llerop, Vice President, Global Oil & Gas BU, SAS Norway
"Denne boken fyller et savn i ledelseslitteraturen med sine norske eksempler og innblikk i hvordan ledere skaper de rette holdningene og en helsefremmende kultur, som igjen fÃ.rer til Ã.kt lÃ.nnsomhet"
Per S. Thoresen - Administrerende direktÃ.r for Nycomed Norge
I salg fra 9. mars 2011. Boken kan bestilles nå og vil bli sendt ut straks den er på lager.

Forlag Gyldendal akademisk

ISBN13 9788205408142