Omtale fra forlaget
Kommunikasjon og samhandling inngår i serien "Helsefagarbeideren". I denne boka finner du en stor del av stoffet til programfaget kommunikasjon og samhandling og noen kompetansemål fra yrkesutøvelse. Forfatterne ønsker å gi elevene gode verktøy å ta med seg ut i yrkeshverdagen. Framstillingen sikter mot å øke deres bevissthet om hvor viktig det er at hver enkelt bruker opplever å bli sett og respektert. Her er det de mellommenneskelige forholdene som står i sentrum: det å forholde seg til og kommunisere med ulike brukere på en profesjonell, respektfull og medfølende måte. Gode ferdigheter i kommunikasjon og samhandling må oppøves og utvikles over lang tid i møte med kolleger og klienter. Slike møter gir vekstmuligheter gjennom utfordringer og konflikter. Kunnskap om konflikter og metoder og veiledning for konfliktløsning inngår også som egne temaer i boken. De andre bøkene i serien heter "Helsefremmende arbeid i hverdagen", "Lovgivning og faglig forsvarlighet" og "Sykdommer, pleie og behandling", bind 1 og 2.
Forlag Damm
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788204115959
EAN 9788204115959
Språk Bokmål
Sider 161
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket