Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken presenterer ulike læringsstrategier som kan brukes til økt refleksjon, kreativitet og problemløsningsevne. Den inneholder metoder for å planlegge små og store oppgaver og strategier for vurdering og evaluering. Strategiene passer for elever i alle aldre. I tillegg finnes skjemaer for medarbeidersamtaler, foreldresamtaler og kartlegging av ansattes kompetanse. Boken presenterer også Edward de Bonos tenkehatter og Blooms taksonomi med mer.
Omtale fra forlaget
DETTE ER VERKTØYKASSA FOR SKOLEUTVIKLING! Denne boka inneholder bruksanvisninger og eksempler på mer enn 20 læringsstrategier for elever i alle aldere. Videre finner du skjemaer, bl.a. for medarbeidersamtaler, elev- og foreldresamtaler, elev- og medarbeiderundersøkelser og kartlegging av ansattes kompetanse. Du vil også finne en mengde verktøy og metoder for: * vurdering og evaluering * refleksjon * kreativitet og kreativ tenkning * problemløsning * planlegging og strukturering Edward de Bonos seks tenkehatter og Blooms taksonomi er beskrevet på en enkel måte, og alt er "krydret" med skoleeksempler og med forslag til bruk i klasserommet, i kollegiet og til arbeid med foreldrenes medvirkning. Bloom læringsstrategi vurdering skolebasert vurdering kvalitet Fløgstad og Helle
Forlag Kommuneforlaget
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788244613064
EAN 9788244613064
Språk Bokmål
Sider 189
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket