Havoseanet

Aschehoug 1996 Innbundet

Handlingen utspiller seg på 1800-tallet. På vertshuset Almayer samles en selsom gruppe beboere, som alle har et forhold til havet. Her bor en maler, en professor, en ungpike på kuropphold, presten Pluche, troløse og vakre Madame Deveria, og sjømannen Adams, som bærer på dystre hemmeligheter fra et forlis der over 140 mann omkom. Det viser seg etter hvert at flere av beboerne er knyttet til denne katastrofen, og deres skjebner knyttes sammen av den mystiske gjesten innerst i gangen: forfatteren selv.

Utgivelsesår 1996

ISBN13 9788203201844