Hamnguiden

8 : Arholma - Landsort

av (forfatter), Lasse Granath (forfatter), Jesper Sannel (forfatter), Joakim Lannek (forfatter), Joakim Hermansson (illustratør), Stian Øyen (illustratør), Tomas Gustafsson (illustratør), Torbjörn Ardebrant (illustratør), Jesper Sannel (illustratør), Ann Ardebrant (illustratør), Lasse Granath (illustratør) og Joakim Lannek (illustratør).

Hydrographica og Skagerrak forlag 2016 Spiral

Denna helt omarbetade bok beskriver 390 natur- och gästhamnar i Stockholms skärgård, från Arholma i norr till Landsort i söder, och den är den mest kompletta hamnguide över Stockholms skärgård som framställts. Varje hamn presenteras med en helt nymätt Hamnguidekarta från Hydrographica, en helikopterbild, en beskrivande text och en faktaruta.

I de storskaliga Hamnguidekartorna hittar du 2- och 3-meters djupkurvor, fler djupangivelser och grundmarkeringar än i vanliga sjökort samt svajankringsplatser och ringbultar med mera. Dessutom har vi markerat var både segel- och motorbåtar kan förtöja och var enbart motorbåtar/mindre båtar kan förtöja. Hamnguidekartorna för Gästhamnar presenteras på samma sätt som naturhamnar med djupkurvor och annan nautisk information. I tillägg redovisas vid vilka bryggor som gästplatser finns och vilket förtöjningssätt som rekommenderas. Det finns också information om serviceutbudet i hamnen. Alla Hamnguidekartor har höjdkurvor och terrängskuggning för att ge en så bra bild av hamnen som möjligt.
Markeringarna i helikopterbilderna ger dig en snabb översikt över varje hamn, med dess atmosfär, faciliteter, faror och förtöjningsmöjligheter. Stenar och grund att tänka på är speciellt markerade i bilderna.

Detta är den bästa och mest kompletta Hamnguiden över Stockholms skärgård någonsin!

Forlag Hydrographica Skagerrak forlag

Utgivelsesår 2016