Hageguiden

grunnbok i hagestell

av (redaktør), Marcus Harper (illustratør) og Mona Lande (gjendikter).

Gyldendal fakta 2005 Innbundet

Boken omfatter det du trenger å vite om stell i hagen og gir svar på spørsmål om hvilke planter som passer best i din hage, hvordan man beskjærer roser, buskvekster og frukttrær og hvilke redskaper du har bruk for. Forfatteren presenterer de 20 beste staudene og sommerblomstene, og de 10 beste klatreplantene, løkene og fuksiaene. Med spørsmål og svar, ordforklaringer og register.

Hageguiden Grunnbok i hagestell Denne boken inneholder alt du trenger å vite om stell i hagen og gir svar på alle spørsmålene dine * Hvilke planter vil trives best i min hage?* Hvordan beskjærer jeg roser, buskvekster og frukttrær?* Hvilke redskaper har jeg bruk for?I tillegg får du opplysninger om gode planter til ulike steder og formål, bruk av kompost, stell av plen og hvordan bekjempe sykdommer og skadedyr.Boken inneholder også en oversikt over de 20 beste staudene, de 20 beste sommerblomstene, de 10 beste klatreplantene, de 10 beste løkene og de 10 beste fuksiaene.Hageguiden er bearbeidet og tilrettelagt for norske forhold av landskapsarkitekt Mona Lande

Forlag Gyldendal fakta

Utgivelsesår 2005