Habiliteringsarbeid

i et individuelt og samfunnsmessig perspektiv

av (redaktør) og Magnar Storliløkken (redaktør).

Unipub forlag 2007 Heftet

Habiliteringsarbeid i et individuelt og samfunnsmessig perspektiv omhandler hvordan habilitering og habiliteringsplanarbeid skal sikre helhet og kontinuitet i totaltilbudet for mennesker med behov for særskilte tiltak. Habiliteringsarbeid har derfor ikke bare fokus på individuell endring og tilpasning, men også på sosiale tiltak med hensikt på integrering og inkludering i samfunnets ordinære aktiviteter. Denne boken er en samling artikler som setter søkelyset på flere forhold knyttet til habilitering og habiliteringsarbeid. Boken fokuserer på faglige og organisatoriske perspektiver, og de utfordringer brukere, nærpersoner, faglige og administrative aktører kan møte i slikt arbeid. Særlig viktig er her hvorledes en kan kvalitetssikre tilbud og tjenester som tar utgangspunkt i individuelle behov. Boka vil være av stor interesse for personer med faglig og administrativt ansvar i tilknytning til individer med habiliterings- og rehabiliteringsbehov, men også nær- og omsorgspersoner vil ha utbytte av å lese denne boken.

Forlag Unipub forlag

Utgivelsesår 2007