Omtale fra forlaget
I de senere år har det skjedd en gradvis endring av ideologien og tenkningen om barn og unge med ulike funksjonsnedsettelser. Endringene reflekteres ikke minst i et større fokus mot tiltak for en bedre folkehelse. I denne boken dreies søkelyset fra funksjonsnedsettelsen og begrensningene den kan bidra til, over mot muligheter, positiv psykologi og mestring. Forfatterne viser hvilken betydning barnets og familiens egen deltakelse og medvirkning har for habiliteringen. Barn og unge med funksjonsnedsettelser, og deres familier, kan leve gode liv preget av mestring og deltakelse. Forfatterne viser gjennom beskrivelser, fakta, dokumentasjon og empiri hvordan man kan få til det. Egne kapitler tar for seg habiliteringsforløpet for barn og unge med astma, ADHD, cerebral parese, psykisk utviklingshemning og autismespekterforstyrrelse. Boken er skrevet spesielt for studenter i vernepleie og videreutdanninger innenfor helse- og sosialfag og pedagogiske fag. Den egner seg også for fagpersonell i helse-, sosial- og omsorgstjenester, i undervisningssektoren og for foreldre til barn og unge med ulike former for funksjonsnedsettelse.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788215019369
EAN 9788215019369
Språk Bokmål
Sider 196
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket