Håndbok i konkursrett

av (forfatter) og Lotte Lundby Kristiansen (forfatter).

Gyldendal 2023 E-bok

Når en person eller et selskap har store økonomiske problemer, kan det bli aktuelt med en konkursbehandling. En rekke juridiske og praktiske problemstillinger dukker opp i denne prosessen, og uansett hvilken rolle du har i en slik sak, kan rettsområdet fremstå uoversiktlig. Håndbok i konkursrett er en praktisk bok som retter seg mot advokater, saksbehandlere og andre som arbeider med og anvender konkursreglene. Boken gir en innføring i de juridiske og praktiske problemstillingene du møter under en konkursbehandling, og målet med boken er å gjøre det enkelt for deg som leser å identifisere og løse rettslige problemstillinger som oppstår under en konkursbehandling. I tillegg gir boken gode praktiske tips til hvordan man går frem i arbeidet med bobehandlingen, og vil derfor være et praktisk hjelpemiddel for deg som skal arbeide med dette fagfeltet. Boken kan leses fra perm til perm hvis du vil lære om hele konkursfeltet, men den er også godt egnet som oppslagsverk. Forfatterne gir gode henvisninger til litteratur og rettspraksis på området, slik at du som har behov for å gå dypere inn i stoffet, lett skal finne utdypende kilder.

Utgivelsesår 2023

ISBN13 9788205588196