Haaland

den utrolige historien bak verdens beste spiss

av (forfatter) og Cecilie Winger (oversetter).

Cappelen Damm 2024 Innbundet

I Haaland graver forfatter Lars Sivertsen etter Erling Haalands røtter, gir leseren innsikt, og dukker ned i kjernen av det som får mannen fra Bryne til å score. I sin debutsesong for Manchester City har sensasjonen Erling Haaland satt fyr på fotballverdenen. Den 23 år gamle spissen, kjent for sin unike kombinasjon av fart og styrke, har redefinert kunsten å score. Den høyt ansette fotballjournalisten Lars Sivertsen følger Haalands utvikling til stjernestatus i denne biografien, en fortelling som begynner i Bryne der de begge vokste opp. Erling er sønn av tidligere Manchester City-spiller Alfie Haaland, og startet sin reise i hjemklubben Bryne FK i 2016 og flyttet senere til Molde FK, Red Bull Salzburg og Borussia Dortmund, før Manchester City meldte sin ankomst til Premier League. I sin første Premier League-sesong med Manchester City knuste Haaland rekorder og oppnådde sin ultimate drøm: å vinne The Treble med klubben i hans hjerte. Denne prestasjonen befester hans status som et av de mest eksepsjonelle talentene i fotballhistorien, og viser at en gutt fra Bryne virkelig kan erobre fotballens verden.

Utgivelsesår 2024

ISBN13 9788202845858