Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken kan leses som et skolepolitisk "kampskrift" hvor forfatterne problematiserer og utdyper hvilke prinsipper og normer som bør ligge til grunn når man ønsker å skape en best mulig skole for elevene. Dessuten kan boken leses som en klargjøring av hva det innebærer å utvikle en profesjonell yrkespraksis i skolen. Forfatterne etablerer begrepet interaktiv profesjonalitet eller kollegial samhandling for å fange inn det de beskriver som en ønskelig utvikling i skolen. Med basis i forskning gir de råd til lærere og rektor om hva de kan gjøre for å utvikle denne formen for profesjonalitet.
Omtale fra forlaget
Boken kan leses som et skolepolitisk "kampskrift" hvor forfatterne problematiserer og utdyper hvilke prinsipper og normer som bør ligge til grunn når man ønsker å skape en best mulig skole for elevene. Dessuten kan boken leses som en klargjøring av hva det innebærer å utvikle en profesjonell yrkespraksis i skolen. Forfatterne etablerer begrepet interaktiv profesjonalitet eller kollegial samhandling for å fange inn det de beskriver som en ønskelig utvikling i skolen. Med basis i forskning gir de råd til lærere og rektor om hva de kan gjøre for å utvikle denne formen for profesjonalitet.
Forlag Bedre skole
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788291684000
EAN 9788291684000
Språk Bokmål
Sider 136
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket