Gyldendals vinatlas

viner, druer, vinmarker og vindistrikter i hele verden

av (forfatter), Keith Gage (illustratør), Sue Gage (illustratør) og Jens Holmboe (oversetter).

Gyldendal fakta 2003 Innbundet

Bokens målsetting er å føre leseren rett inn i hjertet av de viktigste vinområdene i verden. Bokens innledende sider gir bakgrunnsopplysninger, resten av boken er en systematisk oversikt over verdens vinområder, region for region. Hvert kapittel har håndmalte panoramakart over regionen, samt foto, diagrammer og kart av andre typer. Har stikkordregister.

"Clarke har klart det ... Jeg har aldri lest en liknende vinbok." Mail on Sunday Målet med denne boken er å føre leseren rett inn i hjertet av de viktigste vinområdene i verden - på en måte ingen annen vinbok har gjort. Boken er forsynt med en rekke utrolig detaljerte kart som viser landskapene i et forbløffende fugleperspektiv.Gyldendals vinatlas inneholder:* alt som har skjedd i vinens verden dette siste tiåret* mer enn 75 panoramakart, inklusive 6 nye kart* oppdaterte kart som viser de nyeste vinmarkene* en fyldig dekning av nye vinregioner (i Chile, Argentina, Uruguay, California, Australia og andre steder) samt alle de tradisjonelle vinområdene* en mengde nye fargefotografier og vinetiketter

Forlag Gyldendal fakta

Utgivelsesår 2003