Gutt, guttere, guttest

av (redaktør).

Gyldendal Tiden 1999 Innbundet

13 fortellere forsøker i tekst og bilder, og på hver sin spesielle og forunderlige måte, å si noe om å være gutt, eller jente, eller om noe helt annet.

Gutt, guttere, guttest er et unikt møte med et knippe forfattere som alle har markerte forfatterskap innen barne-, ungdoms- og voksenlitteratur bak seg og foran seg. Boka gir leselyst og vekker nysgjerrighet, og bør ha sin naturlige plass både i klasserom, skole- og folkebibliotek. Årets 13 forfatterne er mangfoldige. Den yngste har såvidt fylt 20; den eldste har passert 80. Lars Saabye Christensen skriver om en helt spesiell blyant, og Jon Ewo lar oss møte en ekte stuntpilot. Hanne Ørstaviks novelle forgår pr E-post, mens Sverre Henmo er mer opptatt av nærradioer. Ketil Bjørnstad skriver på vers og Rune Johan Andersson forteller i bilder. Og de sju andre skriver om helt andre ting.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1999