Omtale fra forlaget
Hovedbudskapet i Grønn pedagogikk er at kunnskap erverves gjennom samhandling i naturbruk. Boka tar for seg grunnleggende pedagogiske sider ved den skolebaserte naturfag- og naturbruksopplæringen. I hvert kapittel, knyttet til en av årets måneder, presenteres undervisningsopplegg sammen med ett av de tolv idégrunnlagene som grønn pedagogikk bygger på. Ved god tilrettelegging og fornuftig valg av arbeidsoppgaver følger viktig og varig læring. I det praktiske arbeidet produseres det goder som samfunnet trenger. Samtidig skapes det endring og utvikling for menneskene som er involvert i arbeidet og i kunnskapen det arbeides med. I en tid med usikkerhet og hyppige reformer i skolen gir grønn pedagogikk framtidsperspektiver basert på en lang og bærekraftig skoletradisjon. Hans Petter Evensen (1942) er utdannet ved Norges landbrukshøgskole (nå: Universitetet for miljø- og biovitenskap). Han har vært engasjert i utviklingen av landbruksskolen og studieretning naturbruk de siste 35 åra, og har deltatt aktivt i det forsknings- og utviklingsarbeidet som har ført fram til dagens grønne naturbruksutdanning. Evensen har skrevet lærebøker og artikler i krysningspunktet mellom pedagogikk og naturbruk, og han har deltatt i en rekke læreplangrupper.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788245001655
EAN 9788245001655
Språk Bokmål
Sider 292
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket