Grønn markedsføringsledelse

om bærekraftig entreprenørskap, strategi og markedsføring

Fagbokforlaget 2024 Heftet

Grønn markedsføringsledelse gir deg en innføring i det konstruktive samspillet mellom entreprenørskap, strategi og markedsføringsledelse for å skape merverdier gjennom bærekraft. Boken fronter det grønne skiftet i bedrifter og organisasjoner og utstyrer både ledere og forbrukere med viktige kunnskaper for å ta bærekraftige beslutninger.

Boken gir også råd om hvordan grønn ledelse bør unngå fallgruver som "allmenningens tragedie", som kan føre til blant annet overturisme, og "ugunstig utvelgelse", som kan resultere i grønnvasking. Videre vil leserne få verdifull innsikt i hvordan strategisk posisjonering kan gi bærekraftige resultater gjennom økt betalingsvilje for bærekraftige produkter.

Grønn markedsføringsledelse lar leserne utforske hvordan ulike markedsføringsstrategier kan påvirke den delikate balansen mellom marked, miljø og sosialt ansvar og samtidig oppdage konkrete markedsføringsmetoder, analyser, tiltak og beslutninger som kan legge grunnlaget for både lønnsomhet og en mer bærekraftig verden.

Arne Nygaard er utdannet siviløkonom (BI), har en dr.oecon.-grad fra NHH og er professor ved Kristiania. Han forsker, underviser, er konsulent og foredragsholder. Nygaard er assisterende redaktør for tidsskriftet Frontiers in Sustainability.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2024