Golfballens flukt

18 meditasjoner over golf

av (forfatter) og Silvia Moran (illustratør).

Gyldendal 2007 Innbundet

Dette er en er annerledes bok om golf, både for spillere og nysgjerrige. Et av forfatterens poenger er at golf er et spill hvor man er sin egen verste motstander. Ute på golfbanen dreier det seg i første omgang om å åpne sinnet, og få kontroll over seg selv. På den måten har golf potensial til å justere og regulere oss - til og med endre oss - som mennesker, og kanskje leve en smule riktigere og sannere.

Lidenskap og indre ro, golfspill og magien ved å lykkes og mislykkes Du står ute på en grønn slette, det er deg og en golfball og en kølle. Kunsten . enten du er alene eller sammen med andre . er bare å treffe et lite mål med en liten ball, men på en enorm bane. Morten Harry Olsen åpner i Golfballens flukt døren til et spill som fascinerer den som spiller, og forundrer den som står utenfor og ikke skjønner så mye. Forfatteren går bak det tekniske og forteller om den innerste kjernen av et spill som vekker sterke lidenskaper hos begge grupper. Et av forfatterens poenger er at golf er et spill hvor man er sin egen verste motstander. Ute på golfbanen dreier det seg i første omgang om å åpne sinnet, og få kontroll over seg selv. På den måten har golf potensial til å justere og regulere oss . til og med endre oss . som mennesker, og kanskje leve en smule riktigere og sannere. Golfballens flukt er en annerledes og tankevekkende bok om golf, både for spillere og nysgjerrige.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205376229