Gøy på potten

pedagogisk støtte til pottetreningen

av (forfatter), Michael Bergenstjerna (forfatter), Charlotta Bergenstjerna (illustratør) og Camilla Larsen (oversetter).

Mountainstar 2022 Heftet

Er du på jakt etter et pedagogisk hjelpemiddel til pottetreningen, eller står dere fast uten å komme videre? Med Gøy på potten kan du hjelpe barnet ditt på veien mot å bli bleiefri.

Konseptet bygger på en unik pedagogisk ide: Når barnet har tisset eller bæsjet på potten, fester dere et klistremerke med tiss eller bæsj på en av potteillustrasjonene. Du bør også rose barnet for gode forsøk. Å lime klistremerket på potten fungerer som en positiv forsterkning av den nye atferden dere øver på, og hjelper barnet å forstå hvor tiss og bæsj hører hjemme. Barna på bildene blir forbilder for barnet ditt og inspirerer det til å gjøre som dem. Dessuten er det alltid gøy med klistremerker!

Gøy på potten inneholder også to visuelle hjelpemidler som er spesielt utviklet for barn som synes det er vanskelig å bæsje på potten.

- 288 klistremerker med tiss og bæsj
- 8 pedagogiske oppslag med ulike barn og potter/toaletter
- Gjør det gøy å bæsje med bæsjefigurer og en sklie
- Fargeleggingsside
- Ekstramateriale på nett: diplom, hjelpeartikler, flere klistremerker m.m.

Gøy på potten er utviklet av forfatterne bak boken Pottetrening på 3 dager, som har hjulpet mer enn 50 000 norske, svenske og danske barnefamilier med å kaste bleien.

Nøkkelord: pottetrening, bleieslutt, dotrening, slutte med bleie, klistremerkebok.

Forlag Mountainstar

Utgivelsesår 2022