Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boka drøftes reklamens kvalitet ut fra en mengde eksempler. Prisvinnende reklamefilmer med estetisk spennende uttrykk presenteres, så vel som reklamefilmer som befinner seg i et grenseland etisk sett. Boka henvender seg både til studenter i medievitenskap og til alle andre som er opptatt av reklame. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Noe reklame er kjedelig, noe irriterende, mye overser vi, men det finnes også reklame som er underholdende, som får oss til å trekke på smilebåndet, og som rett og slett er god.
I denne boka drøftes reklamens kvalitet ut fra en mengde eksempler. Her presenteres prisvinnende reklamefilmer med estetisk spennende uttrykk, så vel som reklamefilmer som befinner seg i et grenseland etisk sett. Svaret på hvorvidt en reklamefilm er god eller ikke, har blant annet å gjøre med hvem som stiller spørsmålet. For produsenter og markedsførere er reklamen god når den effektivt løser sine oppgaver, mens den vanlige forbruker og samfunnsborger er opptatt av at reklamen, som preger våre daglige visuelle omgivelser og medienes innhold, skal ha estetiske og etiske kvaliteter.
Gode reklamefilmer henvender seg både til studenter i medievitenskap og til alle andre som er opptatt av reklame.
Forlag IJ-forlaget
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788271472610
EAN 9788271472610
Språk Bokmål
Sider 138
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket