Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om stadier i skolebarns leseutvikling, og hvordan man som pedagog kan støtte og stimulere enkelteleven så vel som elevgruppen i den første leseopplæringen. Forfatterne presenterer praktiske redskaper for kartlegging av elevens utvikling gjennom de 3-4 første skoleårene, og kommer med forslag til øvelser. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788202274153
EAN 9788202274153
Språk Bokmål
Sider 80
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
En grei pensumbok rundt barns leseutvikling. Den viser til hvordan leseutviklingen kan gå sin gang, hindringer underveis og at elever utvikler seg litt forskjellig. Boken tar også fram hvordan man som lærer kan kartlegge elevenes lesekompetanse, og den gir ganske detaljerte kategorier å kartlegge ut fra. Forfatterne av boken viser også interessant til hvordan de fem dimensjonene i leseutviklingen; fonologiske bevissthet, ordavkoding, leseflyt, leseforståelse og leseinteresse henger sammen. Boken er grei som pensumbok og et verktøy for læreren, men utover det tror jeg ikke den vil jeg så veldig mye mersmak, hvis man vel og merke ikke er spesielt interessert i emnet.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket