Globus

bildeplansjer

steinalder - vikingtid/middelalder - nåtid

av (illustratør).

Cappelen 2000

Pakken inneholder 9 ulike bildeplansjer (ca.50x35cm). De er tematisk organisert i serier på 3 plansjer som tar for seg steinalder, vikingtid, middelalder og nåtid.

Nytt læremiddel til anskueliggjøring av utvikling, likheter og forskjeller.

Pakken inneholder 9 ulike bildeplansjer (ca.50x35cm) De er tematisk organisert i serier à 3 plansjer:

Tema 1: Levesett/mat/redskaper
i Steinalder/Vikingtid-Middelalder/Nåtid
Tema 2: Levesettt/transport/bolig
i Steinalder/Vikingtid-Middelalder/Nåtid
Tema 3: Ulike klasser
i Middelalder

Her kan du se hvordan plansjene ser ut
(For å kunne se og lese dette materialet trenger du Acrobat Reader.)

Disse plansjene gir et visuelt utgangspunkt for observasjoner, sammenligninger og refleksjon. Ulike tider konkretiseres, og elevene vil få mer bevissthet om egne erfaringer og få hjelp til å se sammenhenger og ulikheter.

Plansjene er pakket i en mappe med en liten metodeveiledning ilagt. Det antydes en del bruksmåter, men her er bildestoff for mange ulike innfallsvinkler til læring og inspirasjon, avhengig av elevenes behov og nivå.

Bildeplansjene inngår i en læremiddelpakke i historie med de rikt illustrerte temabøkene Vikingtid og Middelalder og en CD. Alle komponentene foreligger på både bokmål og nynorsk.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2000