Global oppvarming

Winther forlag 2022 Innbundet

Den handler om samiske Hannah Jannok som lever et noe isolert liv midt ute på Finnmarksvidda med foreldrene og lillebroren Nikko!
En dag møter de en mystisk kvinne som faktisk styrer Nordlyset. De blir dratt med inn i lyset og får møte verden slik ingen andre har sett den.

Samtidig utfører den brilliante forskeren Katrín et banebrytende forsøk på å lagre enorme mengder CO2 i et forsøk på å løse klimakrisen. Men når alt går galt blir verden dratt inn i en global oppvarming som truer med å drepe alt liv på planeten.

Hannah må finne en gammel steintavle ved en sieiddit der de første samene skrev ned gåten som kan redde verden. Hannah må ta inn i lyset der farer truer overalt, for å lese steinen og løse gåten. Bare da kan hun redde verden og kvinnen som styrer nordlyset! Men klarer hun det før det er for sent?

Boken er den første boken i serien om Hannah og Aurora. Bok nummer to heter Aurora Borealis: Stigende havnivå og kommer for salg i 2023.

Forlag Winther forlag

Utgivelsesår 2022

Serie Aurora Borealis (1)

Genre Fantasy

Omtalt sted Finnmark