Glassheisen

Gaveca 2023 E-bok

Glassheisen» er Henning Glads fjerde roman, etter at han debuterte med boken «En glad gutt». Boken er blant de første i Norge som tok opp temaet om hvordan mannlige ofre etter seksuelle overgrep har måttet takle livet.

I sin nye roman tar han leserne til et veiløst samfunn utenfor Arendal. Her kommer vi nært på personligheter hvor relasjoner og utfordringer trollbinder leserne. Med god presisjon balanserer han humor og varme rundt alvorlige temaer de aller fleste av oss møter en gang i livet.

Vi møter Håkon Haga, som har sin egen Glassheis. Den kjører inni ham og forsøker å si noe viktig. Om livet, om døden. Mennesket. Så møter han Britt...

Håkon er sammensatt og kontrastfylt. En vandrende selvmotsigelse. Han vil ikke bli sett, men har et umettelig behov for annerkjennelse.

En dag banker samfunnsutviklingen på døra. Store endringer er på vei.

Forlag Gaveca

Utgivelsesår 2023