Omtale fra forlaget
Det er vanskelig å endre inngrodde normer og praksiser i skolen. Når en ny skolereform vedtas av politikerne, blir den ikke nødvendigvis gjennomført i sin helhet. I denne boka utvikler forfatterne en teori om gjennomføring av utdanningsreformer, basert på utdanningsforskning, forskning på kunnskapsbasert utdanningspolitikk og på skolefaglig kompetanse. De behandler de historiske og samfunnsmessige forutsetningene for reformer i kunnskapssamfunnet og viser at de politiske intensjonene om at utdanning skal kobles til økonomisk vekst, kan stå i motsetning til skolesamfunnets tradisjonelle syn på oppdragelse, undervisning og læring. Forfatterne diskuterer hvordan alle deler av utdanningssystemet kan trekke i samme retning for å gjennomføre vedtatte reformer. De viser at selv om dette er et mål, vil skolesamfunnet være nødt til å akseptere en del indre motsetninger i lang tid etter at en reform er gjennomført.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788202345099
EAN 9788202345099
Språk Bokmål
Sider 250
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket