Giftige tunger

Damm 2006 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Ingebjørg får besøk av Arnor Magnusson, som beskylder henne for Sigtryggs henrettelse. Han påstår også at Hallstein har funnet sønnen hennes. Simon mener at Magnusson-brødrene kan være ute etter Lille Eirik fordi han er av høy ætt. Ingebjørg vet ikke hva hun skal tro. I mellomtiden går livet på Sæmundgård sin vante gang. Men savnet etter Folke er stort, og Ingebjørg frykter at han ikke har overlevd de blodige slagene i kampen for kongen i Svearike.

Folke kjemper for kong Magnus i Svearike, men Ingebjørg vet ikke om han har overlevd de blodige slagene. På Sæmundgård føler Ingebjørg seg truet at Magnusson-brødrene, som stadig konfronterer henne med rykter om Lille-Eirik. I Bergtors bryllup blir hun også krenket av Hallstein, som på brutalt vis prøver å så splid i familien.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788204131942

EAN 9788204131942

Serie Ingebjørg Olavsdatter (29)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid Middelalderen