Geriljabroderier

av (forfatter), Nina Granlund Sæther (illustratør) og Grete Semb Kempton (oversetter).

Humorologisk forl. 2009 Heftet

Geriljabroderier er små søte broderier i korssting med mindre yndige tekster. I denne boken finner du en rekke eksempler til inspirasjon, samt noen tips og råd om brodering og litt om broderiets historie.

De siste årene har det dukket opp søte små broderier i korssting med mindre yndige tekster . som for eksempel .Fuck you. og "Kyss meg bak". På norsk har disse broderiene fått betegnelsen geriljabroderier. På engelsk kalles det subvercive cross stitch, som betyr undergravende korssting. Kontrasten mellom den nærmest forhistoriske og meget pyntelige broderiteknikken og uttrykkene som ikke alltid er like tekkelige, kaller på latteren og får de fleste til å trekke på smilebåndet. "Geriljabroderier" er både en humoristisk sitatbok og en broderibok. Nina Granlund Sæther har også designet frodige kvinner og potente menn . til glede og inspirasjon.

Parallell tittel Guerrilla embroideries

Forlag Humorologisk forl.