Omtale fra forlaget
Geografididaktikk for klasserommet tar for seg geografiundervisning i grunnskolen og videregående skole, og viser med hjelp av konkrete eksempler hvordan ulike metodiske innfallsvinkler kan gjøre geografiundervisningen mer variert. Boka er spesielt skrevet for grunnskolelærerutdanningene, lektorutdanningene og praktisk-pedagogisk utdanning, men vil også være nyttig for praktiserende samfunnsfaglærere og geografilærere.
Flere sentrale emner i geografididaktikken blir behandlet, som geografifagets egenart, geografi og identitet, ekskursjoner i skolen, kart og atlas, undervisningsbruk av geografiske informasjonssystemer og satellittbilder, vurdering av lærebøker, IKT i geografiundervisning, fortellingen som undervisningsmetode, bruk av Tren Tanken-metoden og vurdering i geografifaget.
Erfarne forfattere og fagpersoner med bakgrunn som lærere i geografi og geografididaktikk ved universiteter, høgskoler og videregående skoler har bidratt med artikler til denne boken. Oppleggene til undervisningsbruk er utprøvd både med studenter og elever.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2015
Format Heftet
ISBN13 9788202491468
EAN 9788202491468
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 319
Utgave 3
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket