Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken tar for seg geografiundervisning i skolen, og viser med hjelp av konkrete eksempler hvordan ulike metodiske innfallsvinkler kan gjøre geografiundervisningen i grunn- og videregående skole mer variert. Emner som behandles er blant annet geografifagets egenart, geografi og identitet, ekskursjoner i skolen, kart og atlas, undervisningsbruk av geografiske informasjonssystemer og satelittbilder, IKT i geografiundervisning, fortellingen som metode og bruk av "Thinking skills" metoden. Boken er skrevet for allmennlærerutdanning og praktisk-pedagogisk utdanning, men vil også være nyttig for praktiserende geografilærere. Har stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boken tar for seg geografiundervisning i skolen, og viser med hjelp av konkrete eksempler hvordan ulike metodiske innfallsvinkler kan gjøre geografiundervisningen i grunn- og videregående skole mer variert. Emner som behandles er blant annet geografifagets egenart, geografi og identitet, ekskursjoner i skolen, kart og atlas, undervisningsbruk av geografiske informasjonssystemer og satelittbilder, IKT i geografiundervisning, fortellingen som metode og bruk av "Thinking skills" metoden. Boken er skrevet for allmennlærerutdanning og praktisk-pedagogisk utdanning, men vil også være nyttig for praktiserende geografilærere. Har stikkordregister.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788276346480
EAN 9788276346480
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 259
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket