Gamp, Preben og stutegutta

av (forfatter) og Hans Rød (illustratør).

Bokhuset forlag 2022 Innbundet

På den vanligvis så fredelige gården Furumoen får den godt voksne hesten Gamp ikke gå i fred lenger. De to stutegutta Stuart og Aimar flytter inn i Eplehagen, der Gamp og hans gode venn, musa Preben bor. Preben kom til gården etter en dramatisk flukt fra Storbyen. Stutegutta prøver å virke klokere og tøffere enn de egentlig er. Men de blir fort avslørt, da det snart viser seg at de er på ville veier ...

Forfatter Knut Frognes har mange år bak seg fra reklamebyrå og tv-produksjon. Han bor i Tvedestrand, og har skrevet flere bøker med forskjellige tema. Har imidlertid aldri klart å bli helt voksen, og har nå oppfylt sin hemmelige drøm med denne boka.

Hans Christian Rød har laget alle tegningene i boka. Har hatt flere utstillinger både i Norge og Danmark, der han bor. Han er også ganske voksen, men er like barnslig som Knut, og har fått godkjent tegningene av sine barn og barnebarn.

Forlag Bokhuset forlag

Utgivelsesår 2022