Fundament for dannelse av kaos

dikt

Tiden 2000 Heftet

Forfatteren har ofte blitt karakterisert som en ekstatiker i nyere norsk poesi. Dette er forfatterens åttende diktsamling, og er en poengtert og kraftfull diktsyklus.

Poengtert, kraftfull og opprivende diktsyklus fra en av norsk lyrikks aller fremste poeter. Fundament for dannelse av kaos er en formfullendt diktsyklus formet som en slags reise gjennom vår sivilisasjon og vår tid. Med en uvanlig musikalitet, kraftfullhet og stringens retter poeten et skarpt søkelys mot ubehagelige sider ved vår kultur og vårt levesett. Hans ettertrykkelige, samfunnskritiske stemme kombinert med hans intense nærvær og dikteriske egenart gjør Fundament for dannelse av kaos til en uvanlig engasjerende og opprivende leseropplevelse. Terje Dragseth har ofte blitt karakterisert som en ekstatiker i nyere norsk poesi. Med denne diktsyklusen, som er den første utgivelsen av nye dikt siden 1994, befester han sin posisjon som en av de fremste poetene i sin generasjon. Terje Dragseth er født i 1955. Han debuterte som lyriker i 1980 med Offerfesten og har siden utgitt en rekke diktsamlinger. I 1996 ble et utvalg av hans dikt fra 1980-1995 utgitt i samlingen Du. Dikt i utvalg.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2000