Fuglejegerens kokebok

av (forfatter), Torstein Mörner (forfatter), Lars Paulsson (forfatter), Torstein Mörner (illustratør), Lars Paulsson (illustratør), Helge Hagen (gjendikter) og Synnøve Smedal (gjendikter).

Gyldendal 2008 Innbundet

Den første delen av boken gir deg tips og veiledning om hvilke fugler som kan jaktes på, og hvordan man håndterer fugl og fuglekjøtt. Den viser hvordan man tilbereder kjøttet med koking, steking, saltning, gravning og røyking. Andre del av boken inneholder et sekstitalls oppskrifter basert på de ulike kjøttretter av fugl. Har register og oppskriftregister.

Instruktivt og lettfattelig . fra død fugl til delikatesse Jakt på fugl er en av høstens store begivenheter for mange jegere, og fugl på matbordet er en delikatesse som kan varieres i det uendelige. Fuglejegerens kokebok beskriver på en instruktiv og lettfattelig måte hele kjeden fra viltet felles til kjøttet skal tilberedes. Hele 33 fuglearter beskrives med blant annet vekt, smak og karakter på kjøttet. Deretter presenterer boka ulike jaktformer og inngående beskrivelser av hvordan man flår, deler opp, salter, røker, graver, steker eller koker kjøttet. Lærerike bildeserier viser deg alle grepene for å lykkes med behandlingen av viltet. Bokas andre del består av et sekstitalls oppskrifter på både tradisjonell og internasjonalt inspirert mat til hverdag og fest.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205385283