Fruktbar kunnskap for mannens edlere deler

av (forfatter), Kristin S. Grønli (forfatter) og Sigbjørn Smeland (forfatter).

Birkeland Publications 2006 Heftet

Boken fokuserer på prostatakreft og kosthold, og er bygget på kunnskap fra nasjonal og internasjonal forskning. Den påpeker viktigheten av et riktig sammensatt kosthold med frukt, bær og grønnsaker, og kommer med forslag til oppskrifter. I tillegg henvender boken seg til de pårørende og de som ønsker å forebygge prostatakreft.

Fruktbar kunnskap - for mannens edlere deler lyder slagordet, og dermed kan kampen mot prostatakreften være over i en ny fase. Med tomaten som sitt nye symbol går Kreftforeningen, Prostatakreftforeningen (PROFO) og kreftbehandlere nå til aksjon for å rette søkelyset mot menns kosthold (Aftenposten, 18. april, 2007).

Du har kanskje sett og hørt om "tomatboken" på fjernsyn, eller lest om den i dagsavisene, hvor blant annet Kaare Norum, professor i ernæringsvitenskap, og for mange kjent fra "Fjernsynskjøkkenet", etterlyser mer åpenhet? Birkeland Publications (www.birkelandpublications.no) har spesialisert seg på formidling av forskning til allmennheten og presenterer boken Fruktbar kunnskap - for mannens edlere deler som mannens viktigste verktøy i 2007. Forskningsresultatene du kan lese om i boken er nå så lovende at Prostatakreftforeningen har valgt tomaten som sitt symbol på den nye og årlige "Prostatakreftaksjon", tilsvarende den "rosa" brystkreftaksjonen. Boken gir deg flere nyttige hverdagstips, interessante og noen ganger underholdende tilleggsinformasjon, samt at den innholder et knippe av gode matoppskrifter. Konsernsjef i Storebrand, Idar Kreutzer, som er avbildet på forsiden, representerer en av mange menn som ser verdien av å få mer kunnskap slik at man kan forebygge den mest vanlige kreftsykdommen blant norske menn. Birkeland Publications har samarbeidet med Kreftforeningen om utgivelsen av boken, og deler av salgsinntektene går til Kreftforeningen.

Forlag Birkeland Publications

Utgivelsesår 2006